11 февраля 2014 г. в 13:36
Надмірне вживання кави більш ніж на 50% збільшує ризик смерті від різних причин у людей у віці до 55 років. До такого висновку прийшли американські вчені. Їх праця опублікована в журналі Mayo Clinic Proceedings.
Згідно з даними Національної кавової асоціації, щодня в США випивається близько 400 мільйонів чашок кави. Напій вживають більше 60% дорослого населення.
Науковці з різних інститутів США вивчали вплив кави на смертність від різних причин, а також окремо від смерті внаслідок серцево-судинних захворювань. Вік пацієнтів, у числі яких було 33,9 тисячі чоловіків і майже 10 тисяч жінок, склав від 20 до 87 років. Всі вони відповідали на запитання анкети щодо способу життя, включаючи вживання кави. Спостереження в середньому велося 16 років.
За цей час було зафіксовано більше 2,5 тисячі смертей (87,5% серед чоловіків і 12,5% серед жінок), 32% з яких мали серцево-судинну природу. Чоловіки-кавомани молодого віку (до 55 років) частіше помирали навіть при відносно невеликому споживанні кави, а якщо вони випивали більше 28 чашок кави на тиждень (4 чашки і більш в день), ризик смерті у ранньому віці збільшувався на 56%.
Аналогічний взаємозв'язок спостерігався і у жінок. В цілому, виявилося, що люди, які випивають велику кількість кави, часто курять і мало займаються спортом.
Цікаво, що результати не показали будь-якого зв'язку між кавою і смертністю від різних причин в категорії старше 55 років. Важливо зауважити, що значущого впливу саме на серцево-судинну смертність у чоловіків і жінок всіх віків кава також не надала.
Дослідники нагадують, що кава потенційно має побічні ефекти у вигляді викиду в кров адреналіну, пригнічує вивільнення інсуліну, а також підвищує кров'яний тиск. Вчені також вважають, що в основі кавоманів може лежати генетична схильність.
По материалам: u-news.org.ua
